משחקי שפיר - FAQ
 הקלף טאקי

שאלה: מה קורה אם אני שם קלף פקודה כקלף אחרון במפל טאקי?
תשובה: הפקודה חייבת להתבצע.

שאלה: מה קורה לקלפי פקודה שאינם אחרונים במפל טאקי?
תשובה: הפקודות מתבטלות.

שאלה: האם מותר לי בתורי לשים טאקי בצבע כלשהו ועליו טאקי בצבע אחר?
תשובה: לא! השחקן שהניח טאקי בצבע מסוים יכול להניח עליו רק קלפים באותו הצבע של הטאקי.

שאלה: אם השחקן שלפניי ירד עם קלף טאקי ולא המשיך עם קלפים נוספים האם מותר לי לשים עליו את כל הקלפים שלי מהצבע של הטאקי?
תשובה: כן. אי אפשר לסגור קלף טאקי הנמצא בראש הערמה. קלף טאקי בראש ערמה הוא תמיד "טאקי פתוח". השחקן הבא יכול להשתמש בו כדי לשים עליו את כל הקלפים מהצבע של הטאקי או לשים עליו טאקי בצבע אחר ולשחק עליו את כל הקלפים מהצבע.

שאלה: אם השחקן שלפני לא הכריז "טאקי סגור" ואני שמתי עליו את כל הקלפים שלי מאותו הצבע, האם אני עדיין חייב לומר "טאקי סגור" בסוף התור שלי כדי לסגור אותו? 
תשובה: בוודאי. כל עוד לא סגרו את הטאקי, הוא נותר פתוח.

שאלה: האם מותר לשים מחליף צבע בסוף מפל טאקי?
תשובה: כן, אבל השחקן שהניח אותו לא יכול להמשיך ולשחק עליו את הצבע החדש.


 
הקלף סופר-טאקי (טאקי צבעוני)

שאלה: האם מותר לשים סופר-טאקי על צבע מסוים ואז לשנות את צבעו לצבע אחר?
תשובה: לא. מאז הכנסת קלף המלך למשחק, הקלף סופר-טאקי אינו משנה צבע אלא מתפקד כקלף טאקי שמקבל אוטומטית את הצבע שבערמת המשחק.

שאלה: האם מותר לשים קלף סופר-טאקי בסוף מפל טאקי ואז להמשיך סדרת טאקי נוספת בצבע אחר?
תשובה: לא. אסור לשים במפל טאקי קלף צבעוני שאינו בצבע של הטאקי המוביל. אם תניח סופר-טאקי בסוף המפל הוא יקבל את צבע המפל באופן אוטומטי כך שלמעשה זה בזבוז הסופר-טאקי.


 
התראת "קלף אחרון"
 
שאלה: כמה קלפים חייב לקחת מהקופה מי ששכח לומר "קלף אחרון"?
תשובה: שחקן שלא הודיע על קלף אחרון בידו ונתפש לפני שהשחקן הבא שיחק חייב לקחת ארבעה קלפים מהקופה.

שאלה: האם צריך להודיע על קלף אחרון כשיורדים עם כל הקלפים שביד בעזרת קלף טאקי?
תשובה: לא! כי כל הקלפים יורדים בתור אחד והכרזת "קלף אחרון" צריכה להתבצע רק בסיום תור.

שאלה: האם צריך להודיע על קלף אחרון כשיורדים עם + ולאחריו מניחים את הקלף האחרון?
תשובה: כן! כי לאחר הנחת הקלף + מסתיים התור והקלף הבא הוא כבר בתור הנוסף. בין התורות, נותר השחקן עם קלף אחד ביד.


 
הקלף פלוס

שאלה: האם מותר לרדת עם קלף + בלבד ולקחת קלף מהקופה?
תשובה: בוודאי! הקלף + מחייב את המניח אותו לשחק שוב. אם אינו יכול או אינו רוצה הוא מושך קלף.

שאלה: אם שמתי שני קלפי + האם מגיע לי תור נוסף?
תשובה. כן. אחרי כל קלף + מגיע תור נוסף.

שאלה: אם סיימתי מפל טאקי עם קלף + האם מגיע לי תור נוסף?
תשובה: כן. קלף פקודה המסיים מפל טאקי תקף והפקודה חייבת להתבצע.ובמקרה של סיום עם קלף + מגיע תור נוסף.

שאלה: האם אפשר לסיים עם הקלף + כקלף אחרון?
תשובה: לא! כי עלייך לשחק תור נוסף, ומאחר ואין בידך קלף לשחק עלייך למשוך מהקופה ואינך מנצח.



הקלף משנה כיוון

שאלה: כשמשחקים רק שני משתתפים מה קורה כששמים מחליף כיוון?
תשובה: הקלף משנה כיוון אינו משפיע על מהלך המשחק בשני שחקנים ודינו כדין קלף מספר רגיל. הוא לא מעניק תור נוסף למי ששם אותו.



הקלף 2+

שאלה: תור מילשחק אחרי שנגמר קרב 2+ ומישהו לקח קלפים מהקופה?
תשובה: תור השחקן שיושב אחרי זה שלקח קלפים.

שאלה: האם המשחק הסתיים בניצחוני אם זרקתי 2+ כקלף אחרון?
תשובה: לא בטוח. חוק בסיסי בטאקי קובע שפקודה חייבים לבצע גם אם היא על קלף ששוחק כקלף אחרון. ולכן יש לבדוק אם לא"חטפת אותה" בחזרה לפני שתוכרז כמנצח, כי אם לכל שאר השחקנים יש קלף 2+ לשים עלייך, כשיגיע תורך תהיה חייב לשים 2+ או לקחת קלפים, ומאחר ואין בידך אף קלף תיאלץ למשוך מהקופה והמשחק ימשיך. 



הקלף המשוגע (מחליף ידיים)
הערה: אינו קיים באפליקציה והחל משנת 2013 גם לא בחפיסות הקלפים.

שאלה: מה כיוון המשחק ותורו של מי לשחק אחרי שימוש בקלף המשוגע?
תשובה: כיוון ההחלפה (שנקבע על ידי מניח הקלף) הוא הכיוון החדש של המשחק וזה שיושב אחריזה ששיחק את הקלף המשוגע מחדש את המשחק.

שאלה: אם במהלך החלפת ידייםקיבלתי לידי קלף בודד, האם עלי להכריז "אחרון" מייד כשהגיע לידי?
תשובה: כן. הרי בזה הרגע נפטרת מכל קלפיך ונותרת עם קלף בודד.

שאלה: האם אפשר לנצח עם הקלף המשוגע כקלף אחרון?
תשובה: לא. חוק בסיסי בטאקי קובעשפקודה חייבים לבצע ורק אז מסתיים התור, גם אם היא על קלף ששוחק כקלף אחרון. ולכן אם תשים את הקלף המשוגע כקלף אחרון תעביר את ידך (הריקה) לשכן והוא זה שינצח... 

שאלה: האם מותר לרדת עם הקלף המשוגע ברצף טאקי?
תשובה: לא. 



הקלף 3+ ו 3+ שבור
 
שאלה: האם מותר לשים 3+ על 2+ כדי לחמוק מהעונש?
תשובה: כן, אבל אז שאר המשתתפים לא יחויבו לקחת 3 קלפים ובנוסף, אם ישימו עליו את השובר3 הוא ייענש וייאלץ לקחת מהקופה את כל קלפי העונש על רצף ה- 2+ (כולל השלושה בעבור ה- 3+).

שאלה: אם יש לי את שני הקלפים: 3+ ו 3+ שבור, האם אני יכול לזרוק את שניהם ביחד ולהימנעבכך מנטילת 3 קלפים?
תשובה: כן. 

שאלה: מה הצבע המוביל אחרי שימוש בקלפי 3+ ? 
תשובה: הצבע של הקלף הראשון שמתחתם.

שאלה: האם מותר "להשחיל" 3+ ו 3+ שבור בתוך טאקי? 
תשובה: לא 
 
הקלף מלך
 
שאלה: האם אפשר לסיים את המשחק עם קלף מלך כקלף אחרון?
תשובה: כן. הקלף מלך מאפשר לשחק תור נוסף ואינו מחייב (כמו הקלף +). 

שאלה: אם שמים את הקלף מלך ועליו סופר-טאקי (טאקי צבעוני), האם מותר לבחור את הצבע של הטאקי הצבעוני?
תשובה: כן! מאחר והמלך מבטל את כל מה שיש בערמת המשחק, כולל הצבע המוביל, לאחר הנחתו אין למעשה צבע מוביל ולכן זה המקרה היחיד בו מותר לבחור את הצבע של הטאקי הצבעוני.

שאלה: האם ניתן לבטל 3+ בעזרת הקלף מלך?
תשובה: לא. רק הקלף 3+ שבור יכול לבטל 3+ אבל אם השחקן הבא מחזיק במלך הוא יכול רק להגן רק על עצמו ולהימנע מלקיחת 3 קלפים.
לוגו טאקי

משחקי שפיר

play4, play, media control, audio